Alle collecties
Google producten
Google Mijn Bedrijf
Google mijn Bedrijf: vragen en antwoorden
Google mijn Bedrijf: vragen en antwoorden

We leggen uit waarom vragen en antwoorden belangrijk zijn voor je bedrijf

Rik Smeets avatar
Geschreven door Rik Smeets
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Waarom vragen en antwoorden in Google Mijn Bedrijf?

Het gedeelte Vragen en antwoorden dat in augustus 2017 is gelanceerd, wordt door ondernemers veel te weinig gebruikt. Als je dit niet opvolgt en als bedrijf niet reageert, kan dit leiden tot onjuiste informatie over je bedrijf, irrelevante / niet-actuele vragen of, erger nog, reputatieschade. Dit is een functie voor mensen uit de grote massa en elke gebruiker kan vragen stellen en antwoorden geven. Het idee is om zoekers meer details over een bedrijf te geven en hen te helpen een beslissing te nemen om een aankoop te doen of een afspraak te maken.

Wat moet je weten over deze functie?

  • Deze functie heeft een prominente plaats. Het is informatie van de massa, dus je hebt geen controle over wat mensen vragen of wat anderen in ruil daarvoor zeggen, maar je kunt antwoorden vanuit het bedrijf schrijven. Google modereert de vragen.

  • Het kan een kwestie van reputatiemanagement worden, omdat sommige gebruikers vragen kunnen spammen, erover kunnen klagen of klachten kunnen delen, en er is altijd het risico van internettrollen.

  • Google stelt antwoorden voor op vragen die gebruikers stellen tijdens het typen. De voorgestelde antwoorden zijn afkomstig van klantbeoordelingen. Dit is een vrij groot probleem, want wat je klanten zeggen staat voorop in elke zakelijke reactie. Als bedrijfseigenaar is het cruciaal om je eigen lijst met top vragen te maken met bijbehorende antwoorden om je doelgroep vragen te stellen voordat ze dat moeten. Je kunt ook profiteren van het aanmoedigen van klanten om trefwoorden in hun beoordelingen te gebruiken.

  • Vragen kunnen worden 'geliked'. Dus als er echt goede vragen in staan die je wilt dat potentiële zoekers zien, moet je het 'liken' om de positie ervan te beïnvloeden. PRO-TIP: als een vraag 3 likes heeft, dan wordt de vraag getoond op de Google pagina van je bedrijf.

  • Om als bedrijfseigenaar te kunnen vragen en antwoorden, moet je vermelding geverifieerd zijn, moet je toegang hebben tot de Eigenaar en moet je ingelogd zijn. Om de functie te gebruiken, kan je bij je bedrijfsbalk in de zoekresultaten vinden. Zie Google Mijn Bedrijf: je bedrijf aanmelden of je vermelding optimaliseren om te zien hoe je kunt aanmelden op Google Mijn Bedrijf.

Hoe stel jij of een gebruiker een vraag voor je bedrijf?

  1. Typ je bedrijfsnaam in bij de Google zoekmachine.

  2. Druk bij vragen en antwoorden op 'Een vraag stellen'.

3. Wanneer je klaar bent met je vraag, druk je op 'Posten'.

Wat moet je doen als een bedrijfseigenaar?

Controleer en reageer op vragen

In Google mijn bedrijf is er een instelling om een e-mail alert te krijgen wanneer er nieuwe vragen en antwoorden worden toegevoegd. Hiermee kan je meteen de vragen controleren. Het is belangrijk om vragen van gebruikers te beantwoorden, zelfs als iemand anders al de juiste informatie heeft gegeven. Het zien van een direct antwoord van een bedrijfseigenaar zal helpen de andere reacties te valideren, en het zijn kansen om met potentiële klanten te communiceren.

Vragen over spam, ongepast of niet-onderwerp melden

Als je spam, niet-relevante of ongepaste vragen ontvangt, meld deze dan. De enige manier om je profiel schoon te houden, is door het te onderhouden.

Pak klachten en opmerkingen aan

Als een gebruiker een klacht of opmerking over het bedrijf heeft achtergelaten, kan je hetzelfde doen als een negatieve recensie. Gebruikers hebben de mogelijkheid om opmerkingen te bewerken of te verwijderen. Dus als je helpt om een oplossing te vinden, is het mogelijk dat de opmerking / klacht wordt verwijderd.

Meer Google Mijn Bedrijf artikelen

Dit artikel maakt deel uit van een reeks van 8 artikelen over Google Mijn Bedrijf waardoor je meer bezoekers en verkopen krijgt door betere lokale vindbaarheid en het plaatsen van reviews op je website of webshop want wist je dat 92% van de mensen klantervaringen, oftewel reviews, bekijkt alvorens ze overgaan tot aankoop?

Was dit een antwoord op uw vraag?